Bagaimana Fortnite Mod kreatif digunakan di sekolah

Selain memenuhi kebutuhan Box Fighting dan Zone Wars, mod Kreatif juga digunakan untuk mendidik anak muda dalam berbagai mata pelajaran.

Pertama kali diperkenalkan pada Disember 2018, FortniteMod Kreatif inovatif telah berkembang sejak itu. Dari deathruns dan labirin hingga semua pencarian dengan jalan cerita yang kompleks, hampir semua perkara dapat dilakukan setelah anda menguasai toolkit yang terus berkembang.

Sebuah artikel yang baru diterbitkan ke Blog Unreal Engine membincangkan bagaimana mod unik ini membantu sekolah untuk mengajar pembangunan permainan.

Kajian kes itu melihat William Annin Middle School di New Jersey di mana kelas pelajar kelas lapan mendapat persetujuan untuk digunakan Fortnite Kreatif untuk projek akhir mereka.

Dengan bimbingan guru mereka Steve Isaacs, para pelajar menggunakan pelbagai alat, perangkap dan tetapan untuk membina permainan yang lengkap. Pengalaman ini akan digunakan sebagai batu loncatan sebelum mereka berusaha untuk mencuba Unreal Engine itu sendiri.

Bukan hanya kelas pengembangan permainan yang dapat memberi manfaat juga. Isaacs membantu rakan pendidik untuk melaksanakannya Fortnite Kreatif dalam kursus sejarah mereka, memberitahu Unreal Engine “Saya berharap dapat melihatnya digunakan di semua bidang kandungan, kerana persekitaran kotak pasir sesuai untuk membuat kandungan untuk bidang subjek apa pun”.

Ini bukan sekadar berita baik untuk pelajar yang bermain Fortnite di sekolah tetapi juga untuk permainan secara keseluruhan. Sekiranya Epic terus berkembang dan meningkatkan kemampuan mod Kreatif seperti yang mereka janjikan sebelumnya, penggunaannya dalam pendidikan hanya akan bertambah.

Dengan ini muncul lebih banyak perhatian pada permainan, lebih banyak pemain dan umur panjang yang lebih besar. Kreatif dapat membantu mengekalkan Fortnite berkembang selama bertahun-tahun yang akan datang dan ini akan selalu membawa orang kembali ke mod Battle Royale.