Google Sabrina: berikut adalah lembaran teknikal dongle baru di Android TV

Google “Sabrina”, dongle TV Android baru dari jenama Amerika, terus melancarkan dirinya sendiri. Kebocoran yang ditandatangani oleh XDA Developers sememangnya mendedahkan data teknikal peranti, nama chipsetnya dan beberapa Ciri-ciri utama.

Dengan menyelidiki versi pratonton firmware, yang diperoleh dalam versi beta dalaman Android, rakan sekerja kami dari XDA Developers menemui beberapa perkara penting dalam lembaran teknikal untuk “Sabrina”, dongle TV masa depan di kotak Google.

Baca juga: Chromecast – dongle TV Android baru akan menyertai keluarga Google Nest

SoC Amlogic S905X2, 2 RAM GB dan mod latensi rendah untuk Stadia

Pengganti Chromecast jelas dikuasai oleh Amlogic S905X2 SoC, keturunan langsung dari jarak pertengahan S905X, ditambah dengan 2 RAM RAM. Terukir pada 12nm, chipset terdiri daripada CPU Quad-Core Cortex A-53 dan GPU Mali-G31 MP2. Komponen itu sudah banyak membekalkan TV Box yang terdapat di pasaran, seperti beberapa kotak dari American ISP Verizon atau operator Telenet (Belgium).

Tidak mengejutkan, dongle itu serasi dengan 4K pada 60 fps, HDR 10 dan suara Dolby Vision. Akhirnya, Pembangun XDA juga menemui kehadiran “mod latensi rendah automatik” yang berfungsi dengan port HDMI 2.1. Secara konkrit, mod ini akan mematikan fungsi tertentu untuk mengurangkan kependaman secara automatik semasa anda bermain permainan video. Menurut XDA, mod ini dikembangkan untuk pelanggan Stadia.

XDA juga melihat kehadiranbutang yang dapat diprogramkan khusus untuk Netflix, Amazon Video Perdana atau Disney + pada alat kawalan jauh yang akan mengiringi dongle. Pada masa ini, tidak jelas kapan Google akan mempersembahkan “Sabrina”. Pada mulanya, syarikat Mountain View merancang untuk melancarkan dongle pada persidangan Google I / O-nya, dibatalkan kerana pandemi Covid-19. Kami akan memberitahu anda lebih banyak lagi secepat mungkin.

Sumber: Pembangun XDA