Konsep mengungkapkan pengalaman pengguna baru dengan mesej suara

Dalam beberapa bulan ini, saya telah menerbitkan banyak konsep untuk ciri WhatsApp yang baru, tetapi hari ini saya telah menyedari salah satu konsep terbaik dan ia memerlukan artikel khusus. Ketahui lebih lanjut di bawah!

NOTIS PENTING

  • Artikel ini mengandungi konsep yang direalisasikan oleh .
  • Sebagai konsep, ciri-ciri ini tidak dilaksanakan di WhatsApp. Ini bermaksud mereka tidak akan diaktifkan dalam kemas kini di masa hadapan, tetapi WhatsApp mungkin mempertimbangkan untuk mengembangkannya, jika mereka mahu.

KETUA PESANAN SUARA

Dalam beberapa bulan terakhir, saya telah menerbitkan beberapa tangkapan skrin yang mewakili konsep untuk ciri baru di WhatsApp. Yang paling penting adalah:

KONSEP OLEH @ #1

Dalam konsep ini, Tetapan Privasi Terlihat Terakhir mempunyai pilihan “Tidak Ada Kecuali” yang baru, jadi anda boleh memilih kenalan yang dapat melihat yang terakhir anda lihat! 💚 pic.twitter.com/tHZ3cvNjc6

– (@) 24 April 2020

KONSEP OLEH @ #3

Dalam konsep ini kita melihat mod percutian yang sangat disukai. Apabila diaktifkan, sembang yang diarkibkan diredam tidak akan diarkibkan apabila mesej baru tiba.
Anda mungkin lupa sembang dalam arkib anda: Pengumuman percutian sedia membantu!

KONSEP #4: Tab Kenalan 💚 pic.twitter.com/M4kASHyvtl

– (@) 24 April 2020

KONSEP OLEH @ #5

Apabila sembang atau kumpulan disenyapkan, WhatsApp tidak akan memuat turun media masuk secara automatik dari mereka, tanpa mengira tetapan muat turun automatik anda. 💚 pic.twitter.com/uunH3bFW2X

– (@) 24 April 2020

Hari ini saya ingin mengemukakan konsep lain. Saya sangat menyukainya kerana saya rasa sangat penting untuk melaksanakan sesuatu yang serupa di WhatsApp.
Bayangkan keadaan ini: anda pulang dan anda memutuskan untuk memeriksa pemberitahuan WhatsApp anda. Sudah lama anda tidak melihat mesej baru kerana anda sibuk sepanjang hari.
Terdapat beberapa mesej dalam sembang yang berbeza. Anda membuka yang pertama dan anda melihat mesej suara. Tempohnya adalah 4 beberapa minit, sangat membosankan apabila anda mempunyai pesanan suara yang begitu lama tetapi nampaknya penting dan anda harus mendengarkannya.
Apabila anda mendengar pesanan suara, anda tidak boleh beralih ke sembang yang lain: jika anda cuba melakukannya, pemutaran akan terganggu, jadi anda terpaksa terus berbual hingga akhir pesanan suara.
Konsep saya dimainkan di sini, terima kasih kepada Kepala Mesej Suara. Kepala mesej suara membolehkan anda melacak mesej suara semasa semasa anda berada dalam sembang yang berbeza.

Konsep  mengungkapkan pengalaman pengguna baru dengan mesej suara 1

Kepala mesej suara boleh diseret di mana-mana kawasan aplikasi dan, jika anda memindahkannya di bar sembang, ia akan hilang dan WhatsApp berhenti memainkan mesej suara. Sekiranya anda mengetuk sekali kepala pesanan suara, WhatsApp menjeda main balik (yang dapat dipulihkan hanya berinteraksi dengan kepala mesej suara sekali lagi). Apabila WhatsApp berhenti untuk memainkan mesej suara, kepala akan hilang secara automatik.

Terdapat demo video di sini yang menunjukkan bagaimana konsep ini berfungsi:


Sekiranya anda mengalami masalah semasa memainkan video ini, sila matikan mod gelap laman web buat sementara waktu.

Ingat bahawa ini adalah konsep, ini bukan ciri WhatsApp sebenar, tetapi saya berharap dapat melihat sesuatu yang serupa dilaksanakan pada masa akan datang. Saya secara peribadi menyedari konsep itu 5 berjam-jam, jadi tidak sukar bagi WhatsApp untuk mengembangkannya, jika mereka mahu.
Adakah anda menyukai konsep saya? Beritahu saya dan kongsikan!

Beritahu kami Twitter jika anda menyukai artikel ini dan membaca pengumuman kami seterusnya pada Saluran Telegram kami!
mempunyai Pelayan Discord mengenai WhatsApp, di mana anda boleh berbual, memberi nasihat, meminta pertolongan kepada peserta lain dan membaca pengumuman saya!