Sony menerangkan Xperia 1 Teknologi kamera II, spesifikasi

Sony Xperia 1 II pertama kali diperkenalkan pada bulan Februari. Kami mengatakan ia adalah perjudian terbesar Sony Mobile dengan spesifikasi dan teknikal kamera yang kuat. Model 5G dijual untuk pra-pesanan di AS dan akan tersedia di pasaran bulan depan. Potensi kamera telefon dapat dilihat dalam rangkaian video. Telefon ini juga menjanjikan jangka hayat bateri walaupun dengan permainan yang sengit dan sekarang kami ingin mengetahui lebih lanjut mengenai kamera. Telefon ini dilengkapi dengan kamera quad: tiga penembak 12MP dan sensor 3D ToF.

Jabatan pengimejan terdiri daripada 12MP 1/2.6-inch 16mm Dual Photo Diod AF + 12MP 1/1.7-inch 24mm Dual Photo Diod OIS + 12MP 1/3.4-inch PDAF OIS + iToF 3D (masa penerbangan). Sony memutuskan untuk menggunakan lensa ZEISS. Nampaknya berfungsi pada prestasi berkelajuan tinggi seperti kamera digital. Ini bertentangan dengan apa yang telah dilakukan oleh OEM lain: fokus pada prestasi optik.

Seorang eksekutif Sony menjelaskan bahawa lensa kamera telah dirancang untuk mencipta tekstur subjek dari segi bokeh, ketelusan, penggredan, dan pembiakan warna. Lensa ZEISS bahkan dilengkapi dengan lapisan khas yang dapat mengurangkan hantu dan suar. Tujuannya adalah untuk meminimumkan kemungkinan penurunan kualiti gambar.

The Xperia 1 II mempunyai sensor Dual PD 12 megapiksel. Mereka dapat mengimbangkan prestasi dan kualiti gambar. Sistem autofokus kamera tepat dan pantas, berkat PDAF membelah cahaya yang masuk melalui lensa menjadi dua. Lampu kemudian diarahkan ke sensor khusus.

Menurut Sony Mobile Communications, Shoko Otani, sensor Dual PD dan PD dipilih “Untuk mencapai prestasi tinggi di Xperia 1 II, seperti yang ditunjukkan oleh “penembakan 20fps pertama di dunia dengan AF dan AE”. Dia juga menjelaskan ketiga-tiga sensor berukuran 12 megapiksel.

Dia mengatakan 12MP sudah cukup “Untuk dipaparkan di kebanyakan monitor dan itu juga cukup untuk cetakan ukuran A4”. Mempunyai resolusi yang sama juga “Mencegah masalah resolusi berubah ketika mengubah pembesaran”. Menggunakan ukuran sensor yang lebih besar membolehkan kamera “Mengumpulkan lebih banyak cahaya daripada sebelumnya“, Juga, “Cepat mengenali subjek walaupun dalam pemandangan gelap.” Otani menambah, “Kamera akan menjadi lebih baik dengan aplikasi Photography Pro dalam kemas kini.”